selectiewedstrijd HV De Peelvissers

Eerste selectiewedstrijd HV De Peelvissers gevist

Afgelopen zondag 14 september is de eerste selectiewedstrijd gevist op onze visvijver in Kronenberg, Kamps Koel.

We hadden 6 deelnemers; Daphne Janssen, Boy Timmermans, Jim Wanten, Roy Thijssen, Thijs Verstegen en Timo Basten.
Timo kon deze wedstrijd helaas niet komen, maar doet de volgende keer weer gewoon mee!
Er worden 3 wedstrijden gevist (volgende op 21 en 28 september).
De beste deelnemers zullen zich kwalificeren voor de Noord-Limburg Cup van 2015
Deze wedstrijden wordt er gevist op gewicht én stuks.
Roy had deze wedstrijd de meeste vissen, en daardoor het meeste gewicht. Hij wist maar liefst 20 vissen te vangen, met een totaalgewicht van 1270 gram. Thijs wist 4 vissen te vangen, een grote baars, een grote voorn, en 2 kleintjes, hierdoor heeft hij totaal 1100 gram gevangen. Daphne heeft 7 vissen gevangen, met een totaal gewicht van precies 1 kilo.
Hiermee bewijst ze, dat ze als dame, zeker niet achterblijft bij de heren!!!
Jim en Boy wisten beide één baars te vangen, heel toevallig waren beide vissen precies even zwaar, 68 gram.
Dit heeft gezorgd voor de volgende stand:

Naam      puntentotaal
Roy:        2
Thijs:       5
Daphne:  5
Jim:         8
Boy:        8
Timo:      12

Dit is pas de eerste wedstrijd, dus er kan natuurlijk nog vanalles gebeuren!!
Iedereen heeft erg goed zijn best gedaan, wij als begeleiding en jeugdcommissie zijn hartstikke tevreden!!

Tweede selectiewedstrijd HV De Peelvissers

Zondag 21 september, werd er om 9:00 uur gestart met vissen, de tweede selectiewedstrijd was begonnen!
Deze week was ook Timo terug van weggeweest, en hiermee was onze groep van 6 weer helemaal compleet.
Na aanleiding van de tegenvallende resultaten van de vorige week, hoopten wij deze week op betere vangsten. We hebben de hele week op de visplaatsen gevoerd, om zo de vissen aan te trekken naar deze plaatsen......
Toch waren de vangsten deze week ook niet bepaald goed.
Boy heeft visplaats 1 geloot, en kwam deze wedstrijd ook op de eerste plaats uit met 11 vissen en een totaalgewicht van maar liefst 960 gram. Timo heeft met zijn 2 vissen 870 gram bij elkaar gevist, en werd hierdoor tweede. Roy had 3 vissen, met een totaalgewicht van 760 gram, en wist deze wedstrijd een gedeelde, derde plaats te bemachtigen samen met Daphne die 2 vissen heeft gevangen met een gewicht van 820 gram. Thijs wist maar 1 vis naar zijn stek te lokken, en kwam hierdoor net achter Roy en Daphne terecht. Helaas wist Jim dit keer geen vis te vangen, wat resulteerde in een laatste plaats.

Dit heeft gezorgd voor de volgende tussenstand:

(Naam : eerste wedstrijd + tweede wedstrijd = totaal)

Roy: 2 + 6 = 8
Boy:8 + 2 = 10
Daphne:5 + 6 = 11
Thijs:5 + 10 = 15
Timo:12 + 5 = 17
Jim:8 + 12 = 20

Iedereen heeft ook dit keer heel goed zijn best gedaan, wij als begeleiding en jeugdcommissie zijn hartstikke tevreden!!
Volgende week is de laatste wedstrijd gepland, we hopen dat de vangsten én het weer dan beter zijn!!

Derde, en laatste selectiewedstrijd HV De Peelvissers gevist

Afgelopen zondag is de derde, en laatste selectiewedstrijd gevist op onze visvijver in Kronenberg.
Om maar met de deur in huis te vallen, de vangsten vielen deze keer gewoon ronduit tegen!
Jim was deze week helaas niet aanwezig, hierdoor waren we nog maar met 5 personen. Van deze 5 personen hebben alleen Boy en Daphne vis......
Boy heeft deze keer wederom plaats 1 geloot, dit was al de tweede keer dat hij deze plaats toegewezen heeft gekregen. Hij wist maar liefst 18 vissen te vangen met een gewicht van precies 1 kilo. Mede hierdoor wist hij de 1ste plaats te bemachtigen! Wat een prestatie!
Daphne wist 3 vissen van formaat te vangen. Deze hadden een totaalgewicht van 990 gram. Ze kwam dus 10 gram tekort, en was een haarlengte verwijderd van de eerste plaats van deze zondag!
Roy, Thijs en Timo wisten deze wedstrijd niets te vangen. Het heel gefocust vissen, variëren met aas, voer, en visplaats heeft dit keer helaas niet geholpen...
Dit heeft gezorgd voor de volgende tussenstand:

(Naam : eerste wedstrijd + tweede wedstrijd + derde wedstrijd = totaal)

Boy: 8 + 2 + 2 = 12
Roy: 2 + 6 + 6 = 14
Daphne:5 + 6 + 4 = 15
Thijs:5 + 10 + 6 = 21
Timo:12 + 5 + 6 = 23
Jim:8 + 12 + 12 = 32

Aantal vissen totaal:

Boy: 1+11+18= 30
Roy: 20+3+0= 23
Daphne: 7+2+3= 12
Thijs: 4+1+0= 5
Timo: 0+2+0= 2
Jim: 1+0+0= 1

Totaal gewicht:

Boy: 2,030 kilo
Roy: 2,028 kilo
Daphne: 2,800 kilo
Thijs: 1,600 kilo
Timo: 0,870 kilo
Jim 0,068 kilo

De 3 deelnemers met de minste punten hebben zullen zich automatisch kwalificeren voor de Noord-Limburg Cup wedstrijden van aankomend voorjaar. Of er eventueel een 4e deelnemer mee kan doen is nog onbekend.
Ondanks de toch wel tegenvallende resultaten heeft iedereen erg zijn best gedaan! Hier willen wij de deelnemers dus erg voor bedanken!

Bij deze willen wij, de Jeugdcommissie van HV De Peelvissers, Boy feliciteren met het behalen van de eerste plaats!!Verder willen wij ook alle begeleiders bedanken, en natuurlijk ook Marly Thijssen (de moeder van Roy) voor de heerlijke koffie en de koekjes!!!