Karperwedstrijd september 2015

Maandag, 07 september 2015

Bij aankomst om 15.00 uur viel er een kleine regenbui, maar na de loting en tijdens het opbouwen werd het minder en minder. Toen om 16.00 uur het beginsignaal gegeven werd was de regen gestopt. 5 deelnemers hadden zich rondom het kampskoel genesteld om te kijken wie de meeste karpers kon vangen in de 19 uur dat de wedstrijd zou gaan duren. Na een uur was het Bart Reijnen die de eerste vis wist te land op zijn nieuwe drop boilies ! Na weer een uurtje was het ook Jos Gommans die zijn eerste vis ving. Een goed begin, en bij Jos ging de pieper nog een paar keer maar dit was geen karper maar dit waren kleine bliekjes! Hij kon er in een uur toch nog 3 vangen! hahahaha. In de tussen tijd werden we goed verzorgd met frikadellen die gesponsord werden door Lei Vullings zijn vrouw. Volgens mij was dit een gebaar tot omkoping maar daar is de karpercommissie niet vatbaar voor. Maar daarna viel het stil tot 21.10 uur, toen ging bij Jos weer de pieper voor een echte karper en een half uurtje later was ook Bart weer blij met zijn gevangen karper. Om 22.00 uur was Jos weer de gelukkige en ook Pascal Peeters ving om 22.30 uur zijn eerste vis. Een drie kwartier later was Pascal weer trefzeker en weer een karper werd er bijgeschreven. Klokslag middernacht werd het wachten van Léon Staaks ook beloond en werd zijn eerste vis gevangen. Met nog geen kwartier er tussen vingen Jos en Bart rond 00.45 uur vlak na elkaar weer een vis. Om 1.30 uur werd ook Lei Vullings verlost van de nul en kon hij zijn vis in de armen sluiten. Een uurtje later was het weer Jos die weer een vis in het net had. Het werd laat en de tentjes gingen dicht. Iedereen probeert een uiltje te knappen. Behalve bij de container. Hier is het basiskamp van de karpercommissie. Onder het genot van een bakje koude pleur werd alles nog eens goed geouwehoerd over van alles en nog wat. Net als bij de vorige wedstrijden werd het na 4 uur stil. Er werd niets meer gevangen. Bij het krieken van het eerste licht was er verse koffie. Das pas echt lekker! De eerste weekend vissers stalden hun spullen uit op de witvis en de bosrand vijver en het werd nog goed druk. Om 12 uur maakte de hoorn een eind aan de wedstrijd en begaven zich alle deelnemers naar de container. Jos Gommans had het meeste gewicht op de lijst staan en werd dan ook uitgeroepen tot winnaar van de karperwedstrijd! In totaal werden er 13 vissen gevangen met het totaal gewicht van 54,7 kg. Huub sprak een woordje over het verloop van de wedstrijd en overhandigde de envelop met het prijzengeld aan Jos. Deze kreeg van zijn medesportvissers een applaus en gaat de boeken in als winnaar van de karperviswedstrijd september 2015. Wel waren er nog een paar leuke bijkomstigheden om te vermelden± ten eerste werd er door de karpercommissie geprobeerd om de aanwezige karper op de witvisvijver te vangen en over te zetten naar de karpervijver. Het was Rob Berendsen die met een klein kattebrokje een karper kon haken op de witvisvijver en deze werd ook overgezet naar de karpervijver. Het gekke er van is dat deze karper 4 uur later door Lei Vullings weer gevangen werd op de karperwedstrijd !!! Ook kregen we bezoek van de koidoktor uit helden, deze man heeft ons een aantal dingen over karperziektes en wondjes verteld en waar we op moesten letten en wat ook belangrijk is hoe deze ziektes en wondjes konden behandelen. Zeker de moeite waard om eens een gesprek aan te gaan met deze zeer gedreven koidoktor. Al met al was het weer een zeer geslaagde wedstrijd wat zeker een vervolg zal krijgen het volgend jaar.

De karpercommissie